مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 08:352023-01-15اقتصادي

نکاتی برای کشاورزان و مرغداران در فصل سرد


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، نکاتی را در مورد نگهداری باغات و محصولات کشاورزی و همچنین عدم خسارت به واحدهای مرغداری در فصل سرد ارائه کرد.

- مهدی جعفری در گفت وگو با ایسنا در مورد راهکارهای مقابله با سرما در حوزه آبزیان، گفت: جلوگیری از ورود روان آب به حوضچه های پرورش ماهی، تنظیم جیره بندی غذا، شکستن یخ سطح استخرها جهت هوادهی بهتر، خودداری از تغذیه ماهی سردابی در ساعت اول روز، تعویض آب و روشن نگه داشتن هواده در ماهیان سردابی و خودداری از تغذیه ماهیان گرم آبی از جمله مهم ترین راهکارهاست.

وی در مورد نگهداری از سیستم آبیاری تحت فشار در زمستان نیز اظهار کرد: در همه سیستم های آبیاری قطره ای تحت فشار از دریچه ها، فیلترها، اتصالات، لوله های پلاستیکی، شیرآلات و پمپ هایی استفاده می شود که در صورت یخ زدن آب در داخل آنها این اجزا به راحتی می تواند آسیب دیده و از کاربری خود خارج شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه معمولاً جایگزینی و یا تعمیر این سیستم های دچار آسیب، کاری بسیار دشوار و هزینه بردار است، افزود: اعمالی که برای زمستان گذرانی سیستم آبیاری قطره ای انجام می شود تنها بین 15 دقیقه تا یک ساعت طول خواهد کشید و بهتر است این کار قبل از رسیدن دمای منطقه به زیر صفر انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی برای کشاورزان و مرغداران در فصل سرد

نکاتی برای کشاورزان و مرغداران در فصل سرد