مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 08:302023-01-15اقتصادي

ترکیه همچنان درصدر مراودات اقتصادی استان زنجان است


مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: امسال بیشترین واردات و صادرات از گمرک زنجان با کشور ترکیه بوده است و پس از آن کشورهای سوییس و عراق قرار دارند.

- محمد رضا نادری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در گفت وگو با فارس، از صادرات 460 میلیون دلار کالا از گمرک زنجان در 9 ماهه گذشته در سال خبر داد و اظهار داشت: وزن کالاهای صادراتی 222.

7 هزار تن بوده است که به لحاظ ارزش دلاری 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان همچنین به واردات کالا از گمرک زنجان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه امسال نزدیک به 444.

8 میلیون دلار کالا از طریق گمرک زنجان وارد شده است که این میزان واردات در مقایسه با سال قبل 27 درصد افزایش داشته و عمده کالاهای وارداتی مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی بوده است.

وی افزود: گمرک زنجان در 9 ماهه گذشته 11 میلیارد و 628 هزار ریال نیز درآمد داشته است که در مقایسه با مدت مشابه قبل نزدیک به 6 برابر افزایش داشته است.

نادری با بیان اینکه ترکیه مقصد اول کالاهای صادراتی استان است، افزود: بیشترین واردات کالا به گمرک نیز از ترکیه بوده و امسال عراق و سوییس در جایگاه های بعدی مراودات گمرکی استان قرار داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه همچنان درصدر مراودات اقتصادی استان زنجان است

ترکیه همچنان درصدر مراودات اقتصادی استان زنجان است