مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 06:502023-01-15اجتماعي

105 دوره آموزشی صنایع دستی در گلستان برگزار شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در 9 ماهه نخست امسال 105 دوره آموزشی صنایع دستی برای هزار و 219 نفر در گلستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، محمد جواد سواری شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 105 دوره آموزشی صنایع دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره های آموزشی ترویجی کوتاه مدت برای هزار و 219 نفر اجرایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، 32 دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع دستی برای 504 هنرمند از جمله رودوزی های سنتی، سوزن دوزی قزاق، هوش تجاری، برندسازی، کارگاه ترویجی ظرفیت سازی- نیازسنجی و مهارت آموزی برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین 73 دوره آموزشی عمومی صنایع دستی هم برای 715 علاقه مند به صنایع دستی در رشته های ابریشم بافی، معرق چوب، گلیم، لباس محلی و نواربافی کتول، چادرشب بافی و لباس محلی ترکمن در رده های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

ساوری گفت: در 9 ماهه اول سال 1401 هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع دستی به صورت مجازی هم پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: تا پایان سال، اجرای دوره های آموزشی در رشته های اولویت دار و سایر رشته های صنایع دستی استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

105 دوره آموزشی صنایع دستی در گلستان برگزار شد

105 دوره آموزشی صنایع دستی در گلستان برگزار شد