مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 03:252023-01-15اجتماعي

نتایج عملیات «بیت المقدس 2» در یک نگاه


عملیات بیت المقدس 2 در دو مرحله طرح ریزی شده بود.

در مرحله اول قرار بود ارتفاعات «یولان»، «دست هرمدان»، یال های «کوجارو» و «الاغلو» تصرف شده و سپس در مرحله دوم پیشروی به سوی کوه های «مرکبه» و «قیوان» ادامه پیدا کند.

- عملیات بیت المقدس 2 در دو مرحله طرح ریزی شده بود.

در مرحله اول قرار بود ارتفاعات یولان ، دست هرمدان ، یال های کوجارو و الاغلو تصرف شده و سپس در مرحله دوم پیشروی به سوی کوه های مرکبه و قیوان ادامه پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات بیت المقدس 2 با رمز یا زهرا (سلام الله علیها) در ساعت 1 و 15 دقیقه 25 دی ماه 1366 برای آزاد سازی ارتفاعات غرب شهر ماووت عراق در منطقه ای به وسعت 130 کیلومتر مربع آغاز شد و این عملیات در سخت ترین وضعیت جوی در میان برف و سرما توسط یگان های سپاه ادامه پیدا کرد.

این عملیات در محور ارتفاع قمیش در منطقه عملیاتی سلیمانیه عراق به صورت گسترده به فرماندهی سپاه و با حضور رزمندگان اسلام انجام شد.

این عملیات تا روز دوم بهمن سال 66 در منطقه عمومی ارتفاعات قمیش و سلیمانیه با فرماندهی سپاه ادامه یافت که ازنوع هجوم سپاهیان اسلام علیه دشمن بعثی بود.

فشار به مواضع دشمن درحالی که تلاش های ایران برای یافتن ضمانتی درجهت دستیابی به حقوق خود در مفاد قطعنامه 598 شورای امنیت به نتیجه ای نرسیده بود رزمندگان سپاه اسلام برآن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج عملیات «بیت المقدس 2» در یک نگاه

نتایج عملیات «بیت المقدس 2» در یک نگاه