مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 02:402023-01-14پزشكي

آنچه باید درباره جراحی های چاقی بدانید


یک فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپیک و چاقی با بیان اینکه عمل های جراحی چاقی عمل های زیبایی نیستند بلکه درمانی اند و هر کسی با هر شاخص توده بدنی حق انجام این عمل ها را ندارد، - گفت: جراحی چاقی یک فرصت است تا بیمار با وزن بالا، سبک زندگی خود را تغییر دهد نه اینکه هر چه دلش بخواهد بخورد و چاق نشود.

دکتر امیر اشرفی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه درصد افراد دچار چاقی بسیار در حال افزایش است، اظهار کرد: با توجه به تغییر سبک زندگی، چاقی یکی از مشکلات بزرگ جامعه کنونی است و میزان چاقی در کشورهای در حال توسعه مانند ایران نیز بسیار در حال افزایش است.

چگونه بفهمیم چاق هستیم یا نه؟ وی در خصوص چگونگی تشخیص افراد چاق افزود: برای مشخص کردن چاق بودن افراد، از طریق شاخص توده بدنی (BMI) نسبت قد به مجذور وزن یک فرد را به دست می آوریم.

افرادی که شاخص توده بدنی زیر 20 دارند وزن کمی دارند و وزن شان متناسب با قدشان نیست.

این فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپیک و چاقی گفت: افرادی که شاخص توده بدنی 20 تا 25 دارند، افراد سالمی هستند و افراد دارای شاخص توده بدنی 25 تا 30، اضافه وزن دارند.

اشرفی بیان کرد: افرادی که شاخص توده بدنی بالای 30 دارند به چند درجه تقسیم می شوند؛ افراد دارای شاخص توده بدنی 30 تا 35، چاقی مرضی درجه یک، افراد دارای توده بدنی 35 تا 40 چاقی مرضی درجه 2 و افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید درباره جراحی های چاقی بدانید

آنچه باید درباره جراحی های چاقی بدانید