مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 دی 1401 ساعت 00:302023-01-14اقتصادي

گرانی کاروان های عتبات، مردم را به فکر سفرهای انفرادی انداخت+جدول


در پنج سال اخیر با وجود ایجاد ظرفیت های متنوع از سوی سازمان حج و زیارت، افزایش هزینه سفر عتبات موجب کاهش اعزام ها و افزایش استقبال افراد از سفرهای انفرادی و کوتاه مدت شده است.

- چند زائر در 5 سال اخیر با کاروان های حج و زیارت عازم عتبات شدند؟ در سال جاری تا پایان آذرماه 256 هزار و 470 نفر به زیارت عتبات مشرف شدند.

البته سفر زمینی عتبات از خردادماه برقرار شد و هزینه سفر عتبات به صورت زمینی و هوایی هم بالا بود.

در سال گذشته هم که فقط سفر عتبات به صورت هوایی انجام شد، آن هم در چهار ماه پایانی سال، 49 هزار و 84 نفر با کاروان های زیر نظر سازمان حج و زیارت راهی عتبات شدند.

در سال 99 هم که مرزهای زمینی و هوایی به دلیل شیوع کرونا بسته بود و با وجود پیگیری سازمان حج و زیارت برای برقراری این سفرها، هیچ کاروانی راهی عتبات نشد و حتی مرزهای زمینی نیز بسته بود.

  همچنین در سال 98 که درگیری های داخلی در عراق رخ داد و بیش از هشت ماه سفر زمینی عتبات متوقف بود، فقط اعزام ها به صورت هوایی انجام شد و در مدت 11 ماه، 414 هزار و 90 نفر به زیارت عتبات مشرف شدند و اسفندماه سال 98 هم که با شیوع کرونا سفر عتبات متوقف شد.

در سال 97 نیز که نسبت به سال های بعد تعداد زائران بیش تر بود و محدودیتی در سفر زمینی و هوایی عتبات وجود نداشت، 586 هزار و 236 نفر با کاروان های زیر نظر سازمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی کاروان های عتبات، مردم را به فکر سفرهای انفرادی انداخت+جدول

گرانی کاروان های عتبات، مردم را به فکر سفرهای انفرادی انداخت+جدول