مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 18:252023-01-14بين الملل

اصرار اردوغان و شرط اسد؛ وقتی ایران و روسیه پرونده عادی سازی را مدیریت می کنند


با افزایش تلاش های آنکارا برای عادی سازی روابطش با دمشق، رییس جمهور سوریه نیز خروج نظامیان ترکیه را شرط گذاشت؛ روابطی که تهران و مسکو با هماهنگی و همکاری در چارچوب «روند آستانه»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به تحلیل مواضع دولت سوریه در مقابل تلاش ترکیه برای عادی سازی روابطش با دمشق پرداخت.

الاخبار در این گزارش، ضمن اشاره به نقش منفی ایالات متحده آمریکا و گروه های تروریستی در روند عادی سازی روابط آنکارا-دمشق، تاکید کرد که تلاش ها برای این نزدیکی روابط توسط ایران و روسیه در چارچوب روند آستانه پیگیری می شود؛ با این حال حصول توافق و رضایت دمشق، یک شرط اساسی دارد و آن هم خارج شدن نظامیان ترکیه از خاک سوریه است.

از عجله انتخاباتی اردوغان تا صبر راهبردی اسد.

برخلاف عجله ترکیه برای دستیابی به جهش ها و پیشرفت هایی سریع در نزدیک شدن به سوریه، دمشق در این مسیر تامل و صبر نشان می دهد؛ صبر و تاملی که بر روی آن شرط بندی کرده تا از طریق آن، یک نقشه راه روشن و تضمین شده را به دست آورد.

نقشه راهی که ابتدا آنکارا نیروهای نظامی خود را از شمال سوریه خارج کند.

این در شرایطی است که واشنگتن کارزار سیاسی جدیدی را با هدف ایجاد مانع بر سر مسیر ازسرگیری روابط بین آنکارا-دمشق و فضای باز ایجادشده بین د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصرار اردوغان و شرط اسد؛ وقتی ایران و روسیه پرونده عادی سازی را مدیریت می کنند

اصرار اردوغان و شرط اسد؛ وقتی ایران و روسیه پرونده عادی سازی را مدیریت می کنند