مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 17:252023-01-14بين الملل

باب منندز: به یونان اف-35 بدهید


در حالیکه که رییس جمهورآمریکا از کنگره خواسته که آماده فروش بالقوه جنگنده های«اف-16» به ترکیه باشد، قانونگذارارشد آمریکایی با این معامله مخالفت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه منابع آگاه گفته اند که دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از کنگره خواسته که  آماده  فروش بالقوه 20 میلیارد دلاری جنگنده های اف-16 به ترکیه باشد، یک قانونگذار ارشد و پرنفوذ آمریکایی با این معامله مخالفت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز  به نقل از منابع آگاه، وزارت خارجه آمریکا این اطلاعیه غیررسمی را روز پنجشنبه به کنگره ارسال و کمیته های ناظر بر فروش تسلیحات در سنا و مجلس نمایندگان را از قصد خود برای ادامه توافق پیشنهادی آگاه کرد.

به دنبال این مسئله، سناتور باب منندز رییس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا، گفت: همانطور که بارها تصریح کرده ام، به شدت با پیشنهاد دولت بایدن برای فروش هواپیماهای اف-16 جدید به ترکیه مخالفم.

منندز گفت، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه حقوق بشر و هنجارهای دموکراتیک را نادیده می گیرد و در رفتار بی ثبات کننده در ترکیه و علیه متحدان همسایه ناتو(یونان) شرکت می کند.

منندز همچنین گفت که از اخبار فروش جنگنده های جدید اف-35 به یونان استقبال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باب منندز: به یونان اف-35 بدهید

باب منندز: به یونان اف-35 بدهید