مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 17:202023-01-14بين الملل

ترکیه به خاطر اردوغان جنگنده های اف -16 آمریکا را از دست می دهد


رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می گوید به دلیل رویکرد رییس جمهور ترکیه، مخالف فروش جنگنده های اف -16 به این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس کمیته روابط خارجی سنا با فروش جنگنده های اف -16 به ترکیه مخالفت کرد.

سناتور باب منندز روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که همانطور که بارها اعلام کرده ام، به شدت با پیشنهاد دولت بایدن برای فروش هواپیماهای اف -16 جدید به ترکیه مخالفم.

در حالی که در گزارش های رسانه ای زمزمه های موافقت آمریکا با فروش جنگنده های اف -16 به ترکیه به گوش می رسد، رییس کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه خود اعلام کرد که رییس جمهور ترکیه حقوق بشر و هنجارهای دموکراتیک را نادیده می گیرد.

این سناتور آمریکایی، رجب طیب اردوغان را به در پیش گرفتن رفتارهای هشداردهنده و بی ثبات کننده در ترکیه و نیز علیه متحدان ناتو متهم کرد.

در بیانیه منندز آمده است که تا زمانی که اردوغان تهدیدات خود را متوقف نکند و همانند یک متحد مورد اعتماد رفتار کند، این فروش را تایید نمی کند.

این سناتور آمریکایی همچنین گفت که از ا فروش جنگنده جدید اف -35 به یونان استقبال می کند و آتن را متحد قابل اعتماد ناتو نامید.

منندز تاکید کرد که فروش این جنگنده ها به یونان، توانایی دو کشور را در راستای دفاع از اصول مشترک از جمله دفاع جمعی، دموک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه به خاطر اردوغان جنگنده های اف -16 آمریکا را از دست می دهد

ترکیه به خاطر اردوغان جنگنده های اف -16 آمریکا را از دست می دهد