مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 16:252023-01-14فرهنگي

افسانه واحدیار: جشنواره شعر فجر فرصتی برای دیده شدن شعرای گمنام است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، افسانه واحدیار، شاعر معاصر هرات (افغانستان) به ستاد خبری هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: - شاعر جوان و شناخته شده اهل هرات افغانستان گفت: جشنواره بین الملل شعر فجر فرصت خوبی است برای شعرای گمنام که دیده و شناخته شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، افسانه واحدیار، شاعر معاصر هرات (افغانستان) به ستاد خبری هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: در برهه کنونی اغلب شعرای افغانستان پس از تحولات اخیر مهاجر شدند و تعداد بسیار معدودی از اهل ادب و هنر در کشور مانده اند.

با این حال با همه چالش های فرا راه سعی می کنند چراغ ادبیات را در این خاک زنده نگهدارند.

خوشبختانه امروزه اینترنت دسترسی به اطلاعات، آثار و حتی ارتباط مجازی به نویسندگان و شعرا را آسان ساخته و این کمک می کند تا سریع تر از اتفاقات و جریان های ادبی بیرون از کشور مطلع شد.

به این ترتیب کسانی هستند که به موازات جریان های ادبی که در ایران رایج است مثل جریان شعر زبان گرا یا جریان غزل پیش رو و جریان شعر نو هندی آثاری در افغانستان خلق کرده اند و می کنند.

  وی افزود: به دلیل اینکه ما با ایران همزبان هستیم مطالعه آثاری که در این ایران تولید می شود برای یک افغانستانی خیلی آسان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسانه واحدیار: جشنواره شعر فجر فرصتی برای دیده شدن شعرای گمنام است

افسانه واحدیار: جشنواره شعر فجر فرصتی برای دیده شدن شعرای گمنام است