مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 15:552023-01-14سياسي

سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد


در واکنش به مداخلات نامتعارف انگلیس از جمله در قلمرو امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، سفیر انگلیس در تهران به وزارت خارجه احضار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در واکنش به مداخلات نامتعارف انگلیس از جمله در قلمرو امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، ظهر امروز (شنبه) 24 دی ماه سایمون شرکلیف سفیر انگلیس در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

  در این نشست مراتب اعتراض کشورمان نسبت به  اقدامات خرابکارانه و مغایر با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس منعکس شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، اعدام علیرضا اکبری جاسوس دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس واکنش این کشور را به همراه داشت.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در پیامی توییتری در این خصوص نوشت: از اعدام علیرضا اکبری شهروند بریتانیایی-ایرانی در ایران متحیر شدم و سپس مدعی شد: این اقدامی بی رحمانه و بزدلانه توسط یک رژیم وحشی بود که احترامی برای حقوق بشر مردم خود قائل نیست .

او در پایان این پیام، با خانواده و دوستان عامل سرویس جاسوسی لندن که به دار مجازات آویخته شد، ابراز همدردی کرد.

  مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه با اشاره به اطلاعات متقن به دست آمده در خصوص دام طراحی شده برای علیرضا اکبری از سوی طرف انگلیسی، تصریح کرد: دولت انگلیس باید پاسخگوی برقراری ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد

سفیر انگلیس به وزارت خارجه ایران احضار شد