مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 15:352023-01-14اقتصادي

آمار دقیقی از گلخانه ها وجود ندارد/ راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند


رییس انجمن گلخانه داران و صادرکنندگان محصولات گلخانه ای کشور از راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند گلخانه های کشور خبر داد.

- رییس انجمن گلخانه داران و صادرکنندگان محصولات گلخانه ای کشور از راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند گلخانه های کشور خبر داد.

محمد بلاغی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد گلخانه ها و وضعیت کشت آنها در کشور وجود ندارد، گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده 22 هزار و 500 هکتار گلخانه در سطح کشور داریم ولی از این تعداد گلخانه هیچگونه آمار رسمی و مستند که قابل اتکا باشد و بدانیم چه تعداد فعال و چه تعداد غیرفعال هستند یا چه چیزهایی به چه میزان کشت می کنند در دست نیست.

وی ادامه داد: به همین دلیل سامانه ای طراحی و راه اندازی کردیم که در ابتدای کشت گلخانه دار وارد سامانه شود و اطلاعات کشتش را آنجا وارد کند.

فرآیند کار نیز به این صورت است که تولیدکنندگان آمارها و اطلاعات خود را وارد می کنند و ما نیز در نهایت این آمارها را آنالیز خواهیم کرد.

در حقیقت می توانیم الگوی کشت، بازار، مصرف داخل و بازار صادراتی را مدیریت کنیم.

رییس اتحادیه گلخانه داران با بیان اینکه این بستر و پلتفرم قبلا وجود نداشت، اضافه کرد: بهره برداران خصوصا آنهایی که سبزی و صیفی می کارند در ابتدای کشت می توانند اطلاعات خود را در سامانه بار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار دقیقی از گلخانه ها وجود ندارد/ راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند

آمار دقیقی از گلخانه ها وجود ندارد/ راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند