مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 15:212023-01-14اقتصادي

آنهایی که در احداث پروژه ها اشکالات زیست محیطی می گیرند، انصاف داشته باشند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به اینکه 10 درصد آب تولیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: بارها گفته شده که 11 میلیارد متر مکعب روان آب در این استان داریم که 9 میلیارد آن از استان خارج می شود.

وی اظهار اشت: با وجود چنین ظرفیت بالای منابع آبی در استان باید برای تامین و ایجاد تحول در آب شرب مردم، بخش کشاورزی و صنعت تدابیری جدی اتخاذ کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود سه هزار حلقه چاه آب در استان که مجوز آنها از گذشته صادر شده است گفت: برداشت از چاه های آب زیرزمینی به شدت به محیط زیست خسارت زده است.

احمدزاده تاکید کرد: لذا بهترین راه برای کاهش آسیب های زیست محیطی و جلوگیری از هدر روی منابع آبی زیر زمینی، استفاده از این روان آب ها و جلوگیری از خسارت به محیط زیست، احداث سد است که علاوه بر تامین آب شرب، زمین های کشاورزی دیم آبی شده و افزایش تولید و رشد درآمد کشاورزان را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه به همین منظور ساخت سد سقاوه، آبریز و تنگ سرخ در برنامه است، عنوان کرد: در حوزه کهگیلویه آب شرب کافی وجود ندارد و در یاسوج هم همین شرایط را داریم که سد آبریز با حجم 125 میلیون متر مکعب را برای تحول در بخش کشاورزی کهگیلویه در برنامه داریم، علاوه بر این آب شرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنهایی که در احداث پروژه ها اشکالات زیست محیطی می گیرند، انصاف داشته باشند

آنهایی که در احداث پروژه ها اشکالات زیست محیطی می گیرند، انصاف داشته باشند