مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 14:502023-01-14بين الملل

بروجردی: از سرعت و پیشرفت اجرای سند همکاری 25 ساله با چین راضی نیستیم


از سرعت و روند پیشرفت اجرای سند همکاری 25 ساله ایران و چین راضی نیستیم و معتقدیم که باید گام ها را خیلی سریع تر برداشت.

- رییس انجمن دوستی ایران و چین گفت: از سرعت و روند پیشرفت اجرای سند همکاری 25 ساله ایران و چین راضی نیستیم و معتقدیم که باید گام ها را خیلی سریع تر برداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انجمن دوستی ایران و چین، علاءالدین بروجردی با شبکه خبری فونیکس چین درباره روابط دو جانبه، همکاری های اقتصادی، سند همکاری 25 ساله، حواشی سفر اخیر رییس جمهوری چین به عربستان و … گفت وگو کرد.

بروجردی درباره حواشی و رویدادهای مربوط به سفر ماه گذشته رییس جمهوری چین به عربستان و امضای بیانیه مشترک با شورای همکاری خلیج فارس که موجب نارضایتی افکار عمومی در ایران شد، گفت: افکار عمومی ایران در خصوص مسائل سرزمینی به حق حساس است .

نام رسمی و تاریخی خلیج فارس، “خلیج فارس” است و در سازمان ملل هم ثبت شده است و لذا انتظار از کشور چین به عنوان یک کشور دوست و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل این است که علیرغم سیاست برخی کشورها عربی منطقه که از عناوین جعلی برای خلیج فارس استفاده می کنند، چین همیشه از این عنوان رسمی خلیج فارس استفاده کند و بداند که افکار عمومی و نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار نسبت به این موضوع حساس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروجردی: از سرعت و پیشرفت اجرای سند همکاری 25 ساله با چین راضی نیستیم

بروجردی: از سرعت و پیشرفت اجرای سند همکاری 25 ساله با چین راضی نیستیم