مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 14:202023-01-14سياسي

کشف مدارکی از تلاش دولت بولسونارو برای مداخله در انتخابات برزیل


پلیس برزیل پیش نویس حکمی مربوط به پیشنهاد برای مداخله در نتایج انتخابات ریاست جمهوری اکتبر 2022 را در منزل وزیر دادگستری دولت بولسونارو کشف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حکم پیشنهادی که پس از شکست ژایر بولسونارو رییس جمهوری سابق برزیل از لوییس ایناسیو لولا داسیلوا در انتخابات این کشور ارائه شده، یک وضعیت دفاعی اضطراری برای مرجع ملی انتخابات (دادگاه عالی انتخابات) ایجاد می کرد و بر این اساس، راه برای تغییر نتیجه باز می ماند.

این سند روز سه شنبه زمانی که پلیس برزیل مشغول جستجوی منزل اندرسون تورس، وزیر دادگستری دوران ریاست جمهوری بولسونارو بود، کشف شد؛ آقای تورس پس از روی کار آمدن داسیلوا رییس امنیت برازیلیا شده بود.

دیوان عالی برزیل حکم دستگیری تورس را در ارتباط با ناکامی امنیتی در حمله حامیان بولسونارو به کنگره و دیگر ساختمان های دولتی این کشور صادر کرد.

کشف این اسناد نخستین بار توسط روزنامه فولها دو سن پائولو برزیل منتشر شد.

آقای تورس که پس از انتصاب به عنوان رییس امنیت برازیلیا به فلوریدا رفته بود در رسانه های اجتماعی گفت که این اسناد به همراه دیگر مدارک در سطل زباله قرار داشت و قرار بود دور انداخته شود اما در غیابش و با هدف ایجاد یک روایت غلط افشا شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف مدارکی از تلاش دولت بولسونارو برای مداخله در انتخابات برزیل

کشف مدارکی از تلاش دولت بولسونارو برای مداخله در انتخابات برزیل