مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 12:202023-01-14بين الملل

آغاز اقدام عملی عراق علیه تروریست ها در مرزهای ایران و ترکیه


نخست وزیر عراق از آغاز اقدامات عملی بغداد برای مقابله با تحرکات گروه های تروریستی و تجزیه طلب ساکن عراق علیه ایران و ترکیه خبر داد و گفت که این تحرکات با قانون اساسی عراق منافات دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نخست وزیر عراق در مصاحبه با یک رسانه آلمانی از آغاز اقدامات عملی بغداد برای مقابل با گروه های تروریستی و تجزیه طلب در مرزهای ایران و ترکیه و همچنین موضع صریح مرجعیت عالی عراق از روند سیاسی در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، محمد شیاع السودانی که با رسانه آلمانی دویچه وله مصاحبه می کرد، ضمن اشاره به تلاش بغداد برای حفظ روابط خوب با کشورهای همسایه به ویژه ایران و ترکیه گفت: ما علاقه مند به ادامه گفتگو با کشورهای همسایه هستیم که با آنها روابط متمایز و منافع مشترک داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت عراق اقدامات عملی میدانی را در مرزهای مشترک با عرق و ترکیه آغاز کرده است، زیرا هر از گاهی گروه هایی در این مناطق حضور دارند که برای انجام اعمال خشونت آمیز وارد ایران یا ترکیه می شوند و این برخلاف قانون اساسی است که استفاده از عراق را به عنوان محلی برای تجاوز به کشورهای همسایه ممنوع کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اقدام عملی عراق علیه تروریست ها در مرزهای ایران و ترکیه

آغاز اقدام عملی عراق علیه تروریست ها در مرزهای ایران و ترکیه