مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 12:102023-01-14اجتماعي

پیشرفت 75درصدی عملیات حفاظت و مرمت محوطه جهانی شهرسوخته


فصل جدید عملیات حفاظت و مرمت محوطه جهانی شهرسوخته با پیشرفت 75 درصد در حال اجراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، زهره شیرازی در حاشیه بازدید از وضعیت حفاری شهر سوخته اظهار کرد: حفاظت و مرمت بناها و آثار تاریخی و باستانی از جمله فعالیت هایی است که در راستای صیانت از میراث فرهنگی ضرورت غیرقابل انکاری دارد.

مدیر پایگاه جهانی شهرسوخته افزود: مرمت آثار معماری شهرسوخته با توجه به ماهیت کالبدی سازه ها که از خشت و چینه است به صورت مستمر برای حفظ آثار در حال اجرا است.

وی ادامه داد: پایگاه میراث جهانی شهرسوخته در پایش های دوره ای، آغاز فصل جدیدی از اقدامات مرمتی را در دستور کار خود قرار داد.

شیرازی بیان کرد: این فصل از مرمت اثر از ابتدای خرداد ماه امسال آغاز شده و تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پیش بینی می شود تا پایان سال به پایان برسد.

وی یادآور شد: در این فصل از مرمت ایجاد پوشش استحفاظی کاهگل در بخش های مسکونی شرقی، بنای یادمانی، کاخ سوخته، گورستان، ساختمان شماره 26 و 33 و همچنین سایر بخش های حفاری شده و تجدید مرمت بخش های آسیب دیده در اثر نزولات جوی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر پایگاه جهانی شهرسوخته افزود: در عملیات مرمت این بخش ها از چتایی به عنوان لایه واسط یا جداکننده پوشش کاهگل از خشت های تاریخی استفاده می شود، پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 75درصدی عملیات حفاظت و مرمت محوطه جهانی شهرسوخته

پیشرفت 75درصدی عملیات حفاظت و مرمت محوطه جهانی شهرسوخته