مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 12:002023-01-14اجتماعي

تالاب های چهارمحال و بختیاری یخ زدند


شهرکرد_رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن گفت: با توجه به بارش های اخیر در چهارمحال و بختیاری و کاهش محسوس دما تالاب های این شهرستان دچار یخ زدگی شد.

- مرتضی منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: بارش برف و کاهش محسوس دمای هوا طی چندروز اخیر، باعث یخ زدن تالاب های چغاخور، گندمان، علی آباد و سولقان و تالاب های چال تَر و چال خشک در این شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه این تالاب ها به عنوان مامن اصلی پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در سطح استان هستند، افزود: در صورت ادامه دار بودن یخ زدگی تالاب ها و همچنین برودت هوا، مهاجرت پرندگان به نقاط گرمسیری آغاز خواهد شد.

منصوری با بیان اینکه تاکنون حضور پرندگان مهاجر در این تالاب ها کاهش نداشته گفت: در صورت ادامه دار بودن این یخ زدگی کوچ بیش از 50 درصد پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی از این تالاب ها آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی به تالاب ها و زیستگاه های طبیعی چهارمحال و بختیاری از اواخر مهرماه آغاز شد بیان داشت: تاکنون بیش از 220 هزار پرنده از خانواده مرغابی سانان، اردک، غازها و چنگرها برای زمستان گذرانی وارد استان شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب های چهارمحال و بختیاری یخ زدند

تالاب های چهارمحال و بختیاری یخ زدند