مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 11:102023-01-14اقتصادي

لوکس نشین ها دنبال فرار از مالیات


طبق لایحه بودجه 1402 واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای بیش از 20 میلیارد تومان مشمول مالیات می شوند در حالی که سال گذشته رقم دریافتی مالیات از این خانه ها محقق نشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمنتشر می شود قیمت هر متر خانه در پایتخت متوسط از 19 تا 100 میلیون تومان می باشد بنابراین میانگین خانه 60 متری در جنوب تهران حدود 2 میلیارد تومان می باشد اگر بر همین اساس مناطق شمال پایتخت را در نظر بگیریم خانه ها حدود 10 الی 20 میلیارد یک خانه معمولی در شمال تهران ارزش دارد که مالیات به آنها تعلق خواهد گرفت.

با توجه به شرایط تورم زده اقتصاد خانه های کلنگی که در هر منطقه شرق وجود دارد 20 میلیارد بیشتر ارزش دارد که این مسکن ها برای زندگی این خانواده ها می باشد و با توجه به شرایط کنونی این اتفاق و مالیات باعث سقوط به جمع فقرا را فراهم می سازد.

از نحوه شناسایی خانه های لوکس که عبور کنیم، میزان پرداخت مالیات درنظر گرفته شده برای این املاک متناسب با ارزش آنها نیست.

در عین حال، این شیوه اخذ مالیات، موجودیت املاک بزرگ و اندک باغ های باقیمانده در تهران را به مخاطره می اندازد و مالکان آنها را ناگزیر از تخریب و برج سازی می کند.

در واقع، زیان این نوع مالیات ستانی، تخریب محیط زیست، هویت معماری اصیل و قدیمی و پر و بال دادن به آپارتمان سازی در شهری است که از جمعیت لبریز و اشباع شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوکس نشین ها دنبال فرار از مالیات

لوکس نشین ها دنبال فرار از مالیات