مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 10:552023-01-14اقتصادي

خوراک 7 هزار تومانی چه تاثیری بر بورس دارد؟


در روزهای اخیر با رونمایی از لایحه بودجه 1402 نگرانی هایی در رابطه با اثر افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها از 5هزار به 7هزار تومان ایجاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ،بورس تهران در 2 سال گذشته در یک روند نزولی نسبت به بازارهای موازی خود بوده است.

در این مدت تمامی بازار های موازی مثل خودرو، مسکن، دلار و طلا سقف های تاریخی خود را شکستند و حتی رشدهای خوبی بعد از شکست سقف های تاریخی تجربه کردند.

اما بورس تهران در این مدت سرمایه گذاران خود را ناامید کرده و بازدهی کمی را عاید آنها کرده است که این بازدهی کم بعضا در تصمیم گیری های دولتی و عدم شفاف بودن چشم انداز متغیرهای اقتصادی ریشه دارد.

نرخ خوراک متغیری است که سرمایه گذاران در صنعت پتروشیمی با آن روبه رو هستند و برای سرمایه گذاران این صنعت چالش جدیدی به وجود آورده است.

افزایش سقف قیمت خوراک از 5000 به 7000 تومان برای سال آتی می تواند این سیگنال را به سرمایه گذاران این صنعت بدهد که دولت هر زمانی که با کسری بودجه روبه رو باشد از سود شرکت ها برای تامین این کسری استفاده می کند  که این امر موجب ضربه زدن به یکی از صادراتی ترین صنایع کشور می شود.

  از طرف دیگر دولت محدودیتی هم برای فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما ایجاد کرده و این شرکت ها ملزم هستند به نرخ 28500 در سامانه نیما بفروشند که این ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوراک 7 هزار تومانی چه تاثیری بر بورس دارد؟

خوراک 7 هزار تومانی چه تاثیری بر بورس دارد؟