مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 دی 1401 ساعت 09:102023-01-14اقتصادي

واردات دوسر سود برنج برای مافیا/ شالیکار مات شد!


فصل شخم و شیار شالی نزدیک است در حالی که شالیکاران نگران فروش محصول انبار شده خود هستند و در این میان مافیای برنج با واردات بیشتر به بازار شوک وارد می کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: امسال با آنکه همه شرایط برای تولید محصول برنج یار بود و میزان تولید هم رشد قابل توجهی داشت اما چرخه معیوب بازرگانی و بازاریابی خستگی شالیکاری را برتن کشاورزان نشاند و کام آنها را تلخ کرد.

با آنکه فصل شالی و شالیزار نزدیک شده اما هنوز شالیکوبی ها و کارخانه های استان از کیسه های برنج پر است و کشت قراردادی و خرید توافقی هم نتوانست بازار برنج را داغ کند.

آمار و ارقام نشان می دهد که سالانه نیازمند واردات بین 600 تا 900 هزار تن برنج هستیم اما ورود این کالای برای تاجران و مافیا دو سر سود است و برنج با دو برابر قیمت خرید در بازار داخل عرضه می کنند و جیبشان پرپول می شود.

این وضعیت در حالی که کشاورز به رغم آنکه برای تولید هر کیلوگرم برنج هزینه های سرسام آوری متحمل می شود در فصل برداشت به ناچار دسترنجش را سر به سر می فروشد و پول آن را نیز چند ماه بعد دریافت می کند.

هنوز موفق به فروش بخشی از برنج نشدم حسین اکبری از شالیکاران مازندرانی که هنوز بخشی از محصولش را نفروخته است، می گوید: امسال چهار تن برنج برداشت کردم که نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته است اما هنوز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات دوسر سود برنج برای مافیا/ شالیکار مات شد!

واردات دوسر سود برنج برای مافیا/ شالیکار مات شد!