مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 23:052023-01-13بين الملل

تعیین بازرس ویژه تحقیقات درباره اسناد محرمانه بایدن


در پی جنجال آفرینی کشف اسناد محرمانه دولتی در اقامتگاه و دفتر خصوصی سابق جو بایدن، دادستان کل آمریکا یک بازرس ویژه برای تحقیقات در مورد این اتفاق منصوب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مریک گارلند ، دادستان کل آمریکا، رابرت هُر ، از مقام های ارشد سابق وزارت دادگستری در دولت دونالد ترامپ را بازرس ویژه تحقیقات درباره کشف اسناد محرمانه دولت اسبق باراک اوباما در خانه و یک دفتر کار سابق جو بایدن، رییس جمهور آمریکا کرده است.

به نوشته پایگاه شبکه سی.

ان.

ان ، اخیرا رسانه های آمریکا گزارش کردند، اسناد محرمانه ای مربوط به دورانی که جو بایدن در دولت باراک اوباما، معاون رییس جمهور بود در دو مرحله، نخست در یک دفتر متعلق به این رییس جمهور آمریکا در یک اندیشکده و در مرحله بعد در خانه شخصی او در ویلمینگتون ایالت دلَوِیر کشف شده اند.

مریک گارلند در بیانیه ای گفت: من قویا معتقدم در رویه معمول در این وزارتخانه می توان تمامی تحقیقات را با یکپارچگی مدیریت کرد.

اما بر طبق قوانین در اینجا در یک شرایط استثنایی نیاز است یک بازرس ویژه برای این موضوع منصوب شود.

رابرت هُر که به عنوان بازرس ویژه این تحقیقات تعیین شده، در سال 2017 در دولت دونالد ترامپ به عنوان دادستان مریلند منصوب شد و تا زمان استعفا در سال 2021 در این سمت خدمت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین بازرس ویژه تحقیقات درباره اسناد محرمانه بایدن

تعیین بازرس ویژه تحقیقات درباره اسناد محرمانه بایدن