مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 17:402023-01-13اقتصادي

تولید پسماند خانگی در بوشهر بیشتر از استاندارد جهانی است


رییس سازمان پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: اکنون سرانه تولید پسماند خانگی هر شهروند بوشهری روزانه 700 گرم است که این میزان حدود 200 گرم بیشتر از استاندارد جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرشید کارمزد ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری جمعیت شهر بوشهر 224 هزار نفر است که این جمعیت در مجموع روزانه 150 هزار کیلوگرم تولید پسماند دارند.

وی افزود: از میزان پسماند یاد شده حدود 90 هزار در منطقه یک و مابقی آن نیز به میزان تقریبی 60 هزار کیلوگرم در منطقه 2 شهر بوشهر تولید می ‎شود.

رییس سازمان پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: هم اکنون از مجموع 150 هزار کیلوگرم (روزانه) پسماند تولیدی در بوشهر در حدود 20 هزار کیلوگرم با اجرا طرح تفکیک از مبدا پسماند، ظرفیت موجود در سایت دفن پسماند، جمع آوری پسماند در غرفه های بازیافت، بازیافت می شود.

کارمزد اظهار کرد: در این زمینه طرح تفکیک از مبدا پسماند با جدیت در بوشهر تداوم دارد تا سرانه تولید پسماند بوشهر به میزان استاندارد برسد.

رییس سازمان پسماند شهرداری بندر بوشهر افزود: اکنون 12 خودرو و 10 غرفه بازیافت در بوشهر فعالیت دارند که در قبال پسماندهای دریافتی از شهروندان هدایایی مانند مواد شوینده و کیسه های زباله به آنان هدیه می ‎دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید پسماند خانگی در بوشهر بیشتر از استاندارد جهانی است

تولید پسماند خانگی در بوشهر بیشتر از استاندارد جهانی است