مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 14:402023-01-13سياسي

آیت الله نوری همدانی: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در شرایط امروز بسیار ضروری است


امروز گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، معرفی سبک زندگی اسلامی و بیان الگوهای مناسب برای بانوان در زمان کنونی در جهت تحکیم بنیان خانواده بسیار ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله حسین نوری همدانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر نوشتند: منزلت و جایگاه زنان در اسلام و حفظ کرامت انسانی زنان یکی از ویژگی های مهم اسلام می باشد.

در بسیاری از جوامع تا پیش از بعثت رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) دیدگاه نادرستی نسبت به زنان وجود داشت و زنان از کرامت انسانی و بسیاری از حقوق محروم بودند، این دین مبین اسلام بود که مقام و منزلت فردی و اجتماعی بسیار خوبی برای زنان ترسیم نمود و بسیاری از سنت های باطل و خرافات پیشینیان را باطل عنوان کرد، دیدگاه اسلام درباره زن همراه با تکریم و کرامت انسانی بوده است.

واجب بودن تکریم مقام مادران، زنان و دختران در معارف اسلامی و فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) نمونه بارزی از تکریم بانوان است.

رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) از بدو تولد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به ایشان همواره با دید احترام و کرامت می نگریست و به ایشان علاقه شدیدی داشت، به طوری که هرگاه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) وارد مجلس می شدند پیامبر (صلی الله علیه و آله) به احترام ایشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله نوری همدانی: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در شرایط امروز بسیار ضروری است

آیت الله نوری همدانی: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در شرایط امروز بسیار ضروری است