مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 12:502023-01-13بين الملل

سازمان هوانوردی آمریکا: اختلال در پروازهای آمریکا خطای انسانی بود


سازمان هوانوردی آمریکا اعلام کرد که اتفاق اخیر لغو یا تاخیر 10 هزار پرواز هواپیماهای این کشور نتیجه بروز خطای انسانی در سامانه هشداردهنده پروازها بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد که علت اختلال در فایل داده سامانه هشدار دهنده که منجر به توقف چند ساعته پروازهای داخلی در آمریکا در چهارشنبه گذشته شد، خطای انسانی بوده است.

این سازمان قبلا اعلام کرد که یک فایل آلوده دیتابیس عامل اصلی بروز اختلال در سامانه های کنترل هوایی و زمین گیر شدن 10 هزار پرواز در این کشور برای اولین بار طی دو دهه گذشته بوده است.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: مشخص شد که فایل پایگاه داده های سامانه توسط کارمندانی که دستورالعمل های لازم را رعایت نکرده اند دچار اختلال شده بود؛ اما در حال حاضر سیستم به طور عادی کار می کند.

چهارشنبه ای که گذشت پس از آنکه یکی از سامانه های هشدار دهنده سازمان هوانوردی فدرال آمریکا دچار اختلال شد این نهاد دستور توقف پرواز همه هواپیماها در این کشور را برای مدت 90 دقیقه صادر کرد که به لغو بیش از هزار و سیصد پرواز و تاخیر در 10 هزار پرواز منجر شد که به تدریج پس از چند ساعت از سر گرفته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان هوانوردی آمریکا: اختلال در پروازهای آمریکا خطای انسانی بود

سازمان هوانوردی آمریکا: اختلال در پروازهای آمریکا خطای انسانی بود