مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 دی 1401 ساعت 12:202023-01-13سياسي

شبیه نامه شهادت امیرکبیر در دامغان اجرا شد


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از اجرای تعزیه و شبیه نامه شهادت امیرکبیر در دامغان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، مجتبی اکبرپور، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان در حاشیه اجرای تعزیه و شبیه نامه شهادت امیرکبیر در دامغان گفت: این تعزیه به مناسبت سالروز شهادت میرزا تقی خان فراهانی معروف به امیرکبیر با هنرنمایی گروه تعزیه خوانی جانان علمدار کربلا به اجرا درآمد.

وی به شهادت امیرکبیر در 20 دی ماه 1230 خورشیدی در کاشان به دستور ناصرالدین شاه اشاره کرد و افزود: نام امیرکبیر یادآور اصلاح، پیشرفت، شایستگی و وطن پرستی بوده و عزل و قتل او از خاطرات تلخ در حافظه تاریخی ایران است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان ادامه داد: تعزیه یکی از نمادهای هنرنمایشی ایرانی به حساب می آید که به عنوان میراث معنوی ایران در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

اکبرپور آثار ایرانی ثبت شده در فهرست میراث ناملموس یونسکو را نمایانگر فرهنگ و اندیشه مردمان ایران زمین در جهان دانست و اظهار کرد: نمایش ملی و مذهبی تعزیه را می توان به عنوان یکی از غنی ترین جنبه های فرهنگی، ملی و مذهبی در ایران و میراث دار بسیاری از عناصر فرهنگی ایران در طول تاریخ معرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبیه نامه شهادت امیرکبیر در دامغان اجرا شد

شبیه نامه شهادت امیرکبیر در دامغان اجرا شد