مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 15:452023-01-12بين الملل

جبران باسیل: آوارگان سوری بحران هویتی برای لبنان است


رییس جریان آزاد ملی لبنان تاکید کرد، مساله آوارگان سوری یک بحرانی هویتی است و جامعه جهانی باید از اعمال فشار بر لبنان دست برداشته و بدهی های خارجی آن را خط بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت النشره، جبران باسیل، رییس جریان ملی آزاد لبنان در همایش این جریان با موضوع آوارگان تاکید کرد: بیش از 10 سال از بحران آوارگان سوری گذشت و آنچه در این مورد هشدار می دهیم این است که مساله آوارگان یک بحران هویتی بلند مدت است.

باسیل با اشاره به اینکه تغییر بافت جغرافیای جمعیتی و تغییر هویت نژادپرستانه است، تاکید کرد: تصمیم ما بر این است که از حق آوارگان برای بازگشت به کشورشان دست نکشیم، ما تا زمانی که شرایط بازگشت ایمن برای همه فراهم نشود، از کار دست نخواهیم کشید تا با بحران افراد ثبت هویت نشده مواجه نشویم.

رییس جریان ملی آزاد لبنان با اشاره به اینکه بیروت خواستار رایزنی با سوریه به عنوان مسؤول اصلی پرونده آوارگان است، گفت: لبنان کشور اساسنامه است و نمی تواند کشور اسکان مجدد باشد، بر این اساس ما پیشنهاد قانون ممنوعیت اعطای هویت لبنانی به متولدین 2011 به بعد را دادیم.

او همچنین تاکید کرد: جامعه جهانی باید از تحت فشار گذاشتن لبنان، حمایت مالی از آوارگان در لبنان و ترساندن آنها از بازگشت به کشورشان دست برداشته و برعکس بازگشت ایمن آنها را ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جبران باسیل: آوارگان سوری بحران هویتی برای لبنان است

جبران باسیل: آوارگان سوری بحران هویتی برای لبنان است