مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 12:452023-01-12اقتصادي

تسهیلات 5000 میلیارد تومانی برای تعاونی های دانش بنیان


معاون وزیر تعاون با اشاره به پیش بینی تسهیلات ارزان قیمت برای تعاونی ها، از اختصاص مبلغ 5000 میلیارد تومان برای تعاونی های دانش بنیان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروزه عمده نظام های اقتصادی دنیا بر مبنای فعالیتهای دانش بنیان شکل گرفته و شاخص اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک معیار جهانی در سنجش کشورهای مختلف جهان از حیث میزان اتکا به علوم مختلف و به کارگیری آنها در راستای توسعه اقتصادی مورد توجه قرار دارد.

سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب با نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شد تا تولید و اشتغال پایدار در قالب فعالیتهای دانش بنیان نمود و گسترش بیشتری یابد.

در بندهای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه نیز بر شکل گیری اقتصاد دانش بنیان به عنوان راهبردی در جهت حرکت صحیح اقتصاد کشور تاکید شده است.

بر همین مبنا طی چند سال گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سمت تشکیل تعاونی های دانش بنیان و ایجاد مراکز نوآوری در بخش تعاون حرکت کرده و خط اعتباری و تسهیلات ویژه ای را برای تاسیس و گسترش تعاونی های دانش بنیان اختصاص داده تا علاوه بر ترسیم الگوهای دانش محور در بخش تعاون، زمینه شکل گیری تیم های دانش بنیان در قالب شرکتهای تعاونی را فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیلات 5000 میلیارد تومانی برای تعاونی های دانش بنیان

تسهیلات 5000 میلیارد تومانی برای تعاونی های دانش بنیان