مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 12:052023-01-12بين الملل

جزییات «شبه توافق» بغداد و اربیل بر سر بودجه 2023


یک منبع آگاه کُرد جزییاتی از «شبه توافق» حاصل شده بین بغداد و اربیل بر سر بودجه 2023، خبر داد و اعلام کرد که همه چیز منوط به میزان تحویل نفت به دولت مرکزی عراق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه کُرد، امروز (پنجشنبه، 12 ژانویه)، از دستیابی به یک شبه توافق بین بغداد و اربیل در خصوص بودجه 2023 در جریان سفر روز گذشته مسرور بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان به بغداد و دیدار با رییس جمهور، نخست وزیر و رییس شورای عالی قضایی دولت فدرال عراق خبر داد.

وی در گفت وگو با وبگاه بغداد الیوم ، تصریح کرد: در صورتی که منطقه کردستان، 250 هزار بشکه نفت با درآمد گذرگاه های مرزی را تحویل دهد، 12.

67 درصد از درآمدهای بودجه مالی را دریافت خواهد کرد .

چهارشنبه (دیروز، 11 ژانویه)، مسرور بارزانی در سفر به بغداد با عبداللطیف رشید رییس جمهور، محمد شیاع السودانی نخست وزیر و فائق الزیدان رییس شورای عالی قضایی عراق دیدار و گفت وگو کرد.

  پس از دیدار بارزانی و السودانی، دولت منطقه کردستان عراق با انتشار بیانیه ای توضیح داد که دو طرف در این نشست بر اهمیت حل مشکلات میان منطقه کردستان و دولت فدرال بر اساس قانون اساسی و چارچوب وزارتی تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات «شبه توافق» بغداد و اربیل بر سر بودجه 2023

جزییات «شبه توافق» بغداد و اربیل بر سر بودجه 2023