مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 11:102023-01-12اجتماعي

تالاب گندمان بعد از 10 سال احیا شد


شهرکرد_مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: پس از 10 دسال و در 5 مرحله تالاب گندمان دومین تالاب چهارمحال و بختیاری احیا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید یوسف پور اظهار کرد: این تالاب به مساحت هزار هکتار است که با احداث بند چغاخورحق آبه گندمان به این تالاب نرسید و 15 سال این تالاب براثر خشکیدگی با آتش سوزی های متعدد مواجه شد که دریک برنامه مدون از سال 89 فرایند احیای تالاب دردستورکارقرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع احیای تالاب با همکاری جوامع محلی و حضورمستمر مردم وحاشیه نشینان تالاب به ثمر نشست تصریح کرد: امسال برای دومین سال متوالی احیای تالاب تثبیت و چهره منطقه را متغییر و مامن انواع پرندگان مهاجرشده است.

یوسف پور افزود: تقویت سفره های آب زیرزمینی، حذف کانون گردوغبار بخش گندمان، تعدیل آب و هوا و رویش بیش از 130 نوع گیاه متنوع تالابی، زمستان گذرانی پرندگان مهاجر پیامدهای احیای تالاب گندمان است.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: در آخرین سرشماری زمستانه پرندگان تالاب، بیش از 20 هزار پرنده در 60 گونه از شمال سیبری هم اکنون در تالاب گندمان زمستان گذرانی می کنند.

خانم اسلامی افزود: در بین این پرندگان گونه های شاخص جهانی ازجمله غاز پیشانی سفید کوچک، اردک مرمری، اردک بلوطی، گونه اردک سرحنایی دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب گندمان بعد از 10 سال احیا شد

تالاب گندمان بعد از 10 سال احیا شد