مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 10:252023-01-12سياسي

الزامی کردن وکالت برای جامعه بسیار ضرورت دارد


تابناک _ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای مرکز وکلای استان قزوین بر ضرورت الزامی کردن وکالت تاکید کرد و گفت: باید مانند طرح پزشک خانواده برای خانواده ها داشتن وکیل را الزامی کنیم.

دکتر لطف اله سیاهکلی در جشن بزرگ بانوی مهر که به منظور تجلیل از مقام بانوان وکیل مرکز وکلای استان قزوین برگزار شد گفت: وکلا کار بسیار سختی دارند و بانوان وکیل سختی مضاعفی تحمل می کنند و دوشادوش قضات می توانند در امر تحقق عدالت و تدوین و تنقیح قوانین درست یاریگر جامعه و نهاد قانونگذار باشند.

وی گفت: باید از ظرفیت قانون برای احقاق حق استفاده کنیم و فراموش نکنیم هدف از اجرای قانون احقاق حق است و دچار این خطا نشویم که وطیفه ما صرفا اجرای قانون است چرا که این امر کافی نیست و وظیفه وکیل و قاضی احقاق حق مردم است.

سیاهکلی افزود: ما نوکر قانون نیستیم بلکه نوکر حق هستیم و البته قانون شکنی نمی کنیم اما اگر قانونی ظرفیت احقاق حق مردم را ندارد باید تغییر کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود بیست درصد مراجعات مردمی به دفتر من مربوط به آرایی است که بر اساس قانون صادر شده اما حق مردم در آنها پایمال شده و باید برای این موارد تدبیری اندیشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزامی کردن وکالت برای جامعه بسیار ضرورت دارد

الزامی کردن وکالت برای جامعه بسیار ضرورت دارد