مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 08:502023-01-12اجتماعي

گرمخانه ها و مسئولیت شهر در قبال آسیب دیدگان


اجتماع به عنوان ترکیبی از سلایق و افراد مختلف همواره در معرض تحولات و اتفاقات مختلفی قرار دارد که می تواند منجر به تحولاتی عمیق و بنیادی در زندگی شهروندان شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این میان، با تشدید فصل سرما و ضرورت تامین سرپناه برای افراد در معرض آسیب که به هر دلیل ناچار به خیابان خوابی هستند، مسئولیتی سنگین را بر گرده های سازمان های اجتماعی و مردمی نهاده و ضرورت تامین سرپناه را به عنوان مسئولیتی جدید، پیش روی آنها تعریف می کند.

از این رو، احداث گرمخانه ها که به عنوان سرپناهی مناسب برای این شهروندان در معرض آسیب، تعریف شده و بخشی عمده از تامین این سرپناه ها، به سازمان شهرداری ها تکلیف شده است.

بر این اساس، شهرداری بخشی از درآمدهای خود را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی قرار داده و در راستای این امر، احداث و حمایت گرمخانه ها را به عنوان بخشی از ماموریت خود تعریف می کند.

بیشتر افرادی که در گرمخانه ها حضور می یابند، افراد از خانه رانده شده و آسیب دیدگان اجتماعی هستند و در محرومیت ناشی از فقدان سرپناه به خیابان خوابی روی می آورند.

این موضوع در همه فصل های سال وجود دارد، اما در فصل سرما به دلیل برودت هوا، نمود چشمگیری دارد و هماهنگی و همراهی نهادهای اجتماعی و شهرداری را بیش از پیش به نمایش می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرمخانه ها و مسئولیت شهر در قبال آسیب دیدگان

گرمخانه ها و مسئولیت شهر در قبال آسیب دیدگان