مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 08:352023-01-12پزشكي

بیماران هموفیلی «در به در» درجستجوی دارو؛ وزارت بهداشت پاسخگو نیست


13 هزار بیمار هموفیلی در کشور وجود دارند و این روزها با کمبود داروی مورد نیاز خود روبرو هستند؛ این در حالی که است محدودیت تولید و عرضه دارو به این بیماران، - گروه سلامت خبرگزاری فارس: هموفیلی یک اختلال خونریزی دهنده ارثی است.

فرد مبتلا به هموفیلی به علت سطح پایین یا عدم وجود پروتیین هایی به نام فاکتورهای انعقادی، قادر به متوقف کردن روند خونریزی نیست.

این بیماری به عنوانی یکی از بیماری های خاص مورد حمایت دولت قرار دارد و داروی این بیماران به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

فرآیند انعقاد خون به جلوگیری از خونریزی بیش از حد کمک می کند.

انواع مختلفی از هموفیلی وجود دارد اما شایعترین و شناخته شده ترین آنها عبارتند از :  هموفیلی A – کمبود فاکتور 8  هموفیلی B – کمبود فاکتور 9  این روزها بیماران هموفیلی در بسیاری نقاط با مشکل داروی مورد نیاز خود روبرو هستند؛ به طوری که این بیماران برای تهیه دارو باید در به در جستجو کرده تا داروی نیاز روزانه خود را تامین کنند.

13 هزار بیمار هموفیلی در ایران در کل کشور بالغ بر 13 هزار بیمار هموفیلی وجود دارد که 2500 نفر در استان تهران ساکن بوه و ماهانه نیازمند 42 هزار ویال دارو هستند؛این در حالی است که براساس اطلاعات کسب شده اکنون 5400 دارو در حال توزیع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران هموفیلی «در به در» درجستجوی دارو؛ وزارت بهداشت پاسخگو نیست

بیماران هموفیلی «در به در» درجستجوی دارو؛ وزارت بهداشت پاسخگو نیست