مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 دی 1401 ساعت 08:212023-01-12اقتصادي

ایجاد یک بندر بزرگ در سواحل مکران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی چهارشنبه شب در همایشی با موضوع توسعه سواحل مکران در منطقه کنارک اظهار کرد: اقتصاد دریامحور از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

وی مهمترین فعالیت های اصلی در اقتصاد دریایی را حمل و نقل و لجستیک دریایی، کشتی سازی، گردشگری، شیلات و آبزی پروری، صید و صیادی و محصولات غذایی ، استحصال انرژی و استخراج نفت و گاز و معدن کاری در فراساحل و فعالیت های دریایی و بندری عنوان کرد.

به گفته صفایی، با سرمایه گذاری در اقتصاد دریا محور می توان به رفع محرومیت از مناطق ساحلی، افزایش تولید ناخالص ملی، بی اثر نمودن تحریم ها و تنوع اقتصاد در کشور کمک کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر، حمایت های تعرفه ای، تسهیل ارائه خدمات دریانوردی، سرمایه گذاری مستقیم در توسعه نگهداری و زیرساخت ها و تجهیزات بنادر و حمایت از تولید داخلی و بومی وتوسعه سفرهای دریایی و مزیت بخشی به کریدورهای ترانزیتی و تقویت و فعال سازی ظرفیت های رقابتی بانکرینگ و توسعه سواحل مکران را از مهمترین رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه اقتصاد دریایی ذکر کرد.

صفایی، راه اندازی خط کشتیرانی رو رو در بنادر شمالی، خط منظم دریایی بین بنادر هند و چابهار، تکمیل فاز اول طرح توسعه بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد یک بندر بزرگ در سواحل مکران

ایجاد یک بندر بزرگ در سواحل مکران