مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 22:262023-01-11سياسي

رییسی و پوتین گفت و گو کردند


در گفت وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه اعلام آمادگی ایران برای نقش آفرینی فعال و سازنده برای پایان دادن به جنگ اوکراین مطرح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ رییس جمهور اسلامی ایران در گفت وگوی تلفنی با رییس جمهور فدراسیون روسیه، بر آمادگی ایران برای نقش آفرینی فعال و سازنده در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین تاکید کرد.

سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با تاکید بر اهمیت گسترش مستمر همکاری های اقتصادی دو کشور بخصوص در حوزه ترانزیت و انرژی، این همکاری ها را موجب نهادینه کردن روابط سودمند برای ملت های دو طرف و همچنین کشورهای منطقه دانست.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه فقط از طریق همکاری و هماهنگی می توان مسائل منطقه ای از جمله در قفقاز و سوریه را حل و فصل کرد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت همگرایی منطقه ای و مضر بودن دخالت بیگانگان تاکید دارد.

رییسی درباره تلاش ها برای حل مسائل سوریه نیز بر محوریت چارچوب آستانه تاکید و آمادگی کشورمان را برای نقش آفرینی فعال و سازنده در جهت پایان یافتن درگیری ها و استقرار و ایجاد صلح در اوکراین اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی و پوتین گفت و گو کردند

رییسی و پوتین گفت و گو کردند