مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 17:262023-01-11سياسي

دریادار ایرانی: در حال برنامه ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، امیر دریادار شهرام ایرانی امروز در نخستین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت که در کنارک برگزار شد، استفاده از ظرفیت های دریایی را نیازمند نگاه ویژه همه مسوولان دریایی کشور دانست و اظهارداشت: اقداماتی که امروز در نیروی دریایی ارتش صورت گرفته بدون همراهی جامعه نخبگانی، شرکت های دانش بنیان و وزارت دفاع میسر نبوده است.

وی بیان کرد: سواحل مکران برای کشور مهم است برای همین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آبادانی و توسعه آن ورود جدی کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مراکز اقتصادی و اشتعالزایی باید در کنار دریا مستقر تا از نعمت دریا بهره مند شوند و بتوانند صادرات و واردات داشته باشند و از آب دریا هم برای صنایع آب بر نظیر فولاد و پتروشیمی استفاده کنند.

وی افزود: ایرانیان بسیار زودتر از کشورهای دنیا و اروپایی ها دریانوردی را آغاز کردند و باید دوباره به تمدن گذشته خود که در زمینه دریانوردی داشته ایم بازگردیم و این کار شدنی است.

امیر دریادار ایرانی اظهارداشت: امروز باید حضور دریایی خودمان را در آبهای بین المللی قدرتمندتر کنیم و امروز می توانیم بگوییم در حوزه علمی هیچ مشکلی برای رشد در این زمینه وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریادار ایرانی: در حال برنامه ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم

دریادار ایرانی: در حال برنامه ریزی برای حضور در تنگه پاناما هستیم