مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 16:102023-01-11پزشكي

مشارکت اجتماع و خانواده ها تضمین سلامت بینایی کودکان


به گفته مدیر کل بهزیستی استان فارس از ابتدای سال جاری بالغ بر 115 هزار کودک غربالگری بینایی شد ه اند و تاکنون 362 کودک مبتلا به اختلالات بینایی در فارس تحت درمان قرار گرفتند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز،  محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس از آمادگی پایگاه های دائم و غیر دائم بهزیستی فارس جهت غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال خبر داد.

  هوشیار بیان داشت: آمبلیوپی یا تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و یا گاهی دو چشمی است که در بسیاری موارد و با تشخیص زودهنگام در سن زیر شش سالگی قابل پیشگیری است.

 وی در ادامه افزود: چشمان بعضی کودکان با آن که سالم و طبیعی به نظر می رسند اما از سلامت و دید کافی برخوردار نیستند، شیوع این بیماری در کشور ما 1/4درصد است، برای پیشگیری و درمان اولیه تنبلی چشم باید چشم همه کودکان در سنین طلایی زیر 6سال مورد غربال بینایی قرار گیرد.

 والدین همه کودکان 3 تا 6 سال در سراسر استان فارس باید با مراجعه به پایگاه های غربالگری بینایی تحت نظارت بهزیستی فارس ،اقدام به سنجش بینایی و غربالگری جهت فرزند خود نمایند.

هوشیار تصریح کرد: در حال حاضر 187 پایگاه دائم و غیر دائم در مراکز مثبت زندگی و مجتمع های خدمات بهزیستی همکار در برنامه غربالگری بینایی هستند تمام پایگاه ها مجهز به Eچارت هستند و 26 ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت اجتماع و خانواده ها تضمین سلامت بینایی کودکان

مشارکت اجتماع و خانواده ها تضمین سلامت بینایی کودکان