مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 15:552023-01-11بين الملل

دعوای چین و ژاپن بر سر صدور ویزا بالا گرفت


ژاپن به دلیل تصمیم چین مبنی بر تعلیق صدور روادید برای شهروندان ژاپنی در انتقام از الزامات آزمایش کووید برای مسافران چینی، به مقامات پکن اعتراض کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، هیروکازو ماتسونو سخنگوی ارشد دولت ژاپن، تصمیم چین در تعلیق صدور روادید برای شهروندان چینی را یک اقدام انتقام جویانه و نه یک اقدام بهداشت عمومی توصیف کرد و از چین خواست تصمیم خود را لغو کند و عنوان کرد که مایه تاسف است که چین به دلایلی غیر از اقداماتی برای مقابله با ویروس کرونا به طور یکجانبه اقدام به تعلیق ویزا کرده است.

دولت چین روز سه شنبه پس از تعلیق روادید کوتاه مدت برای شهروندان ژاپن و کره جنوبی، رسیدگی به ویزاها را به حالت تعلیق درآورد.

ژاپن و کره جنوبی در میان تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، استرالیا، کانادا، مراکش و تعدادی از کشورهای اروپایی هستند که با توجه به شیوع گسترده کووید-19 محدودیت ها یا اقدامات جدیدی را برای مسافران چینی اعلام کرده اند.

بسیاری، از جمله ژاپن، اعلام کردند که نتایج آزمایش منفی برای همه مسافران از چین ضروری است.

کره جنوبی صدور برخی ویزاهای کوتاه مدت برای بازدیدکنندگان از چین را متوقف کرده و این در حال است که خود چین نیز همچنان به نتایج آزمایش منفی برای همه مسافران ورودی نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوای چین و ژاپن بر سر صدور ویزا بالا گرفت

دعوای چین و ژاپن بر سر صدور ویزا بالا گرفت