مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 15:402023-01-11ورزشي

چه راهکارهایی برای کنترل خشم نوجوانان وجود دارد؟


از جمله چالش هایی که شاید بسیاری از والدین با آن درگیر هستند و تلاش دارند تا برای آن از بهترین روش ها بهره ببرند، باید به موضوع خشم در کودکان و نوجوانان و نحوه کنترل آن اشاره کرد.

- چه بازی هایی برای کنترل خشم کودکان پرخاشگر مناسب است؟ در ادامه به چند بازی که برای کنترل خشم نوجوانان موثر است، اشاره می شود: *خمیر بازی برای کنترل خشم برای بچه های بین سنین 9 تا 12 سال واکنش های خشمگین شدن را می توان آموزش داد.

مثلا اینکه اگر فرزندتان با کسی دعوا کرد، اجازه دهید هر کار که می خواهد بکند بعد با او صحبت کنید و بگویید نتیجه این کارهایت چیست؟ چه چیز را توانستی نشان دهی، آیا مشکلت حل شد؟ اگر باز هم دعوایت شد باز هم می خواهی همین رفتار را تکرار کنی؟ یکی از بازی هایی که برای کنترل خشم موثر است، بازی با گِل یا با خمیر برای بچه های بین سنین سه تا یازده سال است.

بچه ها از بازی با گل یا خمیر خیلی لذت می برند چون بازی حس لامسه آنها را تقویت می کند و بچه های کوچک هم حس لامسه قوی دارند و دوست دارند همه چیز را با دستانشان لمس کنند.

بچه ها با خمیر بازی می توانند خمیر را به هر شکلی که می خواهند ورز و تغییر بدهند یا آن را خرابش کنند و یک شکل دیگر بسازند همین گرد کردن و شکل دادن به خمیر و گل نوعی برون ریزی احساس پرخاشگری است و حس خشم آنها را تعدیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه راهکارهایی برای کنترل خشم نوجوانان وجود دارد؟

چه راهکارهایی برای کنترل خشم نوجوانان وجود دارد؟