مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 15:352023-01-11بين الملل

نقاشی دزدی در خانه مدونا!


مدونا در سال 1989، یک نقاشی را در حراجی به قیمت 1.

3 میلیون دلار خرید؛ اثری که می تواند همان نقاشی باشد که در سال 1918 پس از بمب گذاری در موزه پیکاردی در آمیان فرانسه ناپدید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از فیگارو، در 21 مارس 1918، ارتش آلمان عملیاتی را برای شکستن خطوط دفاعی متفقین آغاز کرد که طی آن شهر آمیان در شمال فرنسه بمباران می شود و بسیاری از ساختمان ها، مانند موزه پیکاردی، تحت تأثیر قرار گرفتند.

یکی از نقاشی های مهم موزه پیکاردی، دیانا و اندیمیون اثر ژروم ـ مارتین لانگلوا بود که توسط لویی هجدهم برای کاخ ورسای سفارش داده شد، در سال 1873 توسط دولت خریداری شد و پس از پنج سال به آمیان منتقل شد اما پس از سال 1911 دیگر اثری باقی نمانده بود و کارشناسان فرض کردند که این اثر طی بمباران نابود شده است.

اما در سال 2015 یکی از کارشناسان موزه آمیان، در گزارشی که در پاریس درباره مدونا منتشر شده بود این نقاشی را شنایی کرد.

در ژوییه همان سال، شکایتی از طرف موزه پیکاردی به دلیل سرقت ثبت شد که مربوط به نقاشی دایانا و اندیمیون و همچنین 14 نقاشی دیگر است و به اداره مرکزی مبارزه با قاچاق اموال فرهنگی، مرجع ذیصلاح برای رسیدگی ارسال شد.

در 24 اکتبر 1989، حراجی ساتبیز در نیویورک، بوم نقاشی تقریباً مشابهی را به حراج گذاشت که قیمت آن بین 300 تا 400 هزار دلار تخمین زده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقاشی دزدی در خانه مدونا!

نقاشی دزدی در خانه مدونا!