مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 14:152023-01-11فناوري

ربات جدید مایکروسافت هر صدایی را تقلید می کند


ربات هوش مصنوعی جدید تبدیل متن به صدای شرکت مایکروسافت موسوم به VALL-E تنها با 3 ثانیه گوش سپردن به صدای شخص می تواند آن را به خوبی تقلید کند و حتی می تواند احساسات گوینده را نیز حفظ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مایکروسافت جدیدترین پژوهش های خود را در زمینه تبدیل متن به گفتار با مدلی به نام VALL-E نشان داده است که می تواند صدای افراد را تنها از یک نمونه صوتی سه ثانیه ای شبیه سازی کند.

پژوهشگران شرکت مایکروسافت این مدل چشمگیر جدید هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار را به نحوی طراحی کرده اند که می تواند فقط چند ثانیه به یک صدا گوش دهد، سپس آن صدا را تقلید کند و هرچه کاربر دوست دارد، بگوید.

گفتار نه تنها می تواند با صدای گوینده، بلکه با لحن احساسی وی و حتی آکوستیک یک اتاق همخوانی داشته باشد.

مایکروسافت می گوید، روزی می توان از این ربات برای برنامه های کاربردی تبدیل متن به گفتار سفارشی یا پیشرفته استفاده کرد، اگرچه مانند فناوری دیپ فیک(جعل عمیق)، خطر سوءاستفاده را نیز به همراه دارد.

ربات هوش مصنوعی VALL-E چیزی است که مایکروسافت آن را مدل زبان عصبی کدک (neural codec language model) می نامد که از شبکه فشرده سازی عصبی شرکت متا موسوم به Encodec مشتق شده است که صدا را از ورودی متن و نمونه های کوتاه از بلندگوی هدف تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات جدید مایکروسافت هر صدایی را تقلید می کند

ربات جدید مایکروسافت هر صدایی را تقلید می کند