مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 14:052023-01-11بين الملل

هراس از انتقام ایران؛ کاخ سفید حفاظت از پمپئو و هوک را تمدید کرد


کاخ سفید در بحبوحه تشدید هراس ها از انتقام ایران، تدابیر امنیتی برای حفاظت از دو تن از مقامات دولت سابق این کشور را تمدید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، همزمان با افزایش هراس آمریکایی ها از انتقام سخت ایران از آمران و عاملان ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دولت جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، تدابیر امنیتی برای حفاظت از مایک پمپئو و رابرت هوک، به ترتیب وزیر خارجه و مشاور ارشد پیشین آمریکا در امور ایران را بار دیگر تمدید کرد.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته در هشدارهایی جداگانه به کنگره این کشور، اعلام کرد که تهدیدها علیه پمپئو و هوک همچنان جدی و موثق است.

هوک در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، فرستاده ویژه وی در امور ایران بود.

پس از خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران در سال 2018، هوک به همراه پمپئو به دو چهره مطرح سیاست فشار حداکثری علیه تهران تبدیل شدند.

ایران علاوه بر ترامپ که دستور مستقیم ترور سردار سلیمانی را صادر کرد، پمپئو و هوک را عامل ترور وی در بغداد در ژانویه 2020 دانسته و متعهد شده که انتقام فرمانده دلاور ایران را خواهد گرفت.

هشدار وزارت خارجه آمریکا پنجم ژانویه برای کنگره ارسال شده و دهمین باری است که دپارتمان دیپلماتیک کاخ سفید، حفاظت از هوک پس از پایان خدمت وی در ژانویه 2021 را تمدید می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هراس از انتقام ایران؛ کاخ سفید حفاظت از پمپئو و هوک را تمدید کرد

هراس از انتقام ایران؛ کاخ سفید حفاظت از پمپئو و هوک را تمدید کرد