مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 13:352023-01-11اجتماعي

چالش ناتمامی به نام «پسماند/ وقتی 100 درصد زباله ها دفن می شود!


دفن زباله ها به صورت سنتی در برخی شهرهای لرستان سلامت محیط زیست طبیعی را با چالش مواجه کرده به طوری که به گفته مدیرکل محیط زیست استان، - 100 درصد پسماند شهر خرم آباد دفن می شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: شیوه های نامناسب دفع زباله در لرستان همواره محل انتقاد فعالان محیط زیست، مسئولان و مردم بوده است تا در برخی مواقع شاهد کوهی از زباله ها باشیم که علاوه بر آلوده کردن آب و خاک، سلامت مردم را نیز به مخاطره انداخته است.

چالش دفع زباله های بروجرد و خرم آباد، بحران زباله ها در روستاها و مناطق گردشگری استان و … هر کدام پرده ای از رنجی است که طلای کثیف به جان محیط زیست این دیار انداخته است.

این وضعیت مخاطره آمیز در حالی رخ می دهد که در عمده کشورهای توسعه یافته دنیا و طی سال های اخیر در استان های مختلف کشورمان از زباله های بازیافتی درآمدهای کلانی به جیب زده می شود تا ضمن جلوگیری از آلودگی محیط زیست این سرمایه به چرخه تولید نیز بازگردد.

پسماند در شهر خرم آباد 100 درصد دفن می شود! ایده های مختلف در زمینه استفاده از زباله چه برای تولید محصولات جدید و چه برای احداث کارخانجات کمپوست و حتی ایده استفاده از زباله برای تولید برق همه و همه خلاقیت هایی است که بشر امروز در مواجهه با مخاطرات انبوه زباله ها به فکر آنها افتاده و دانش حرکت در این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش ناتمامی به نام «پسماند/ وقتی 100 درصد زباله ها دفن می شود!

چالش ناتمامی به نام «پسماند/ وقتی 100 درصد زباله ها دفن می شود!