مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 13:152023-01-11اقتصادي

تحصیل 1000 دانشجویی ایرانی در دانشگاه های شرق ترکیه


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه با اشاره به حضور قریب به یک هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های شرق ترکیه، خواستار ارائه تسهیلات و امکانات مناسب برای جذب دانشجویان ترکیه ای در دانشگاه های تبریز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمد ابراهیمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی این استان را یکی از مناطق اولویت دار در روابط ایران و ترکیه عنوان کرد و اظهار کرد: تبریز این ظرفیت را دارد که با استان های شرق ترکیه، ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و تجاری داشته باشد.

  وی افزود: توسعه مراودات با توجه به اشتراکات فرهنگی، به نفع هر دو کشور است و توسعه ارتباطات فرهنگی می تواند توسعه روابط اقتصادی و تجاری را هم به دنبال داشته باشد.

  ابراهیمی با اشاره به اینکه سرکنسول گری ایران در ارزروم، 180 سال قبل تاسیس شده و 28 استان ترکیه در حوزه کنسولی آن هستند، افزود: مقامات دولتی و بخش خصوصی ارزروم هم تمایل به توسعه روابط با تبریز و آذربایجان شرقی دارند.

  ابراهیمی همچنین با اشاره به حضور قریب به یک هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های شرق ترکیه، خواستار ارائه تسهیلات و امکانات مناسب برای جذب دانشجویان ترکیه ای در دانشگاه های تبریز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل 1000 دانشجویی ایرانی در دانشگاه های شرق ترکیه

تحصیل 1000 دانشجویی ایرانی در دانشگاه های شرق ترکیه