مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 12:452023-01-11پزشكي

موج جدید اومیکرون مرگبارتر است/ تا دیر نشده واکسن بزنید


فوق تخصص مراقبت های ویژه با بیان اینکه موج جدید کرونا مرگبارتر از موج قبلی است، گفت: حتی تزریق واکسن های قبلی هم در کاهش احتمال بستری شدن بر اثر ابتلا به بیماری موثر خواهند بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهلک ترین پاندمی بعد از بیماری آنفلوانزا در سال 1918 شناخته شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز، این ویروس جهش های زیادی داشته که منجر به ایجاد سویه های جدیدی شده است خاطرنشان کرد: به تازگی نیز جهش های جدیدی از ویروس کرونا در کشور چین دیده شده است که خبر از شناسایی جهش ژنتیکی جدید و همچنین شکل گیری سویه ای به نام XBBمی دهد.

هاشمیان از هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اوج گیری موارد ابتلاء به کرونا در 110 کشور جهان خبر داد و گفت: سویه جدید امیکرون ترکیبی از زیر سویه هایی است که طبق تحقیقات تفاوت هایی در شدت بیماری بین سویه های قبلی و جدید ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه خطر عفونت در این سویه بیشتر است اما علامت های بیماری تفاوت زیادی با سویه های دیگر ندارد خاطرنشان کرد: نشانه های سویه XBB تفاوت زیادی با گونه های قبلی امیکرون ندارد یعنی همان نشانه های سویه های قبلی مانند اختلال در حس بویایی، چشایی، تنگی نفس، سنگینی سینه، بدن درد، سردرد، احساس کلافگی، تب و لرز و در مواردی هم اسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج جدید اومیکرون مرگبارتر است/ تا دیر نشده واکسن بزنید

موج جدید اومیکرون مرگبارتر است/ تا دیر نشده واکسن بزنید