مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 12:402023-01-11اقتصادي

مرکز رشد دانشگاه؛ تبدیل ایده به ثروت


مدیر مراکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی گفت: هنگامی که تیمی یک محصول اولیه مبتنی بر دانش را تولید می کند، مرکز رشد بر اساس مقررات و اعتباراتی که دارد، - از تیم حمایت می کند تا محصول خود را به مرحله تجاری سازی برساند و علم و ایده خود را به ثروت تبدیل کند.

محمد امین در گفت وگو با ایسنا به معرفی مراکز رشد دانشگاه فردوسی پرداخت و اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه فردوسی در سال 88 به عنوان زیرمجموعه پارک علم و فناوری خراسان رضوی شروع به کار کرد.

در سال 89 دانشگاه مجوز مرکز رشد مستقل را دریافت کرد و این مرکز تحت عنوان مرکز رشد واحدهای فناور جامع دانشگاه فردوسی کار خود را ادامه داد و در سال 91 وزارت علوم با تاسیس بخشی تحت عنوان مرکز رشد علوم انسانی در مرکز رشد دانشگاه فردوسی موافقت کرد.

یعنی در حال حاضر مرکز رشد دانشگاه فردوسی از دو بخش مرکز رشد واحدهای فناور جامع و مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی تشکیل می شود.

وی افزود: سال گذشته وزارت علوم به دانشگاه فردوسی مجوز تاسیس پارک علم و فناوری را داد و پس از آن دو مرکز رشد دانشگاه زیرمجموعه این پارک قرار گرفت که مزایای زیادی را برای مراکز به همراه داشت، به عنوان مثال اکنون پارک علم و فناوری دانشگاه، می تواند برای شرکت های تحت حمایت مراکز رشد، مجوز فناوری صادر کند که باعث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز رشد دانشگاه؛ تبدیل ایده به ثروت

مرکز رشد دانشگاه؛ تبدیل ایده به ثروت