مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 12:202023-01-11پزشكي

موج جدید کرونای امیکرون، مرگبارتر از موج قبلی


فوق تخصص مراقبت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه موج جدید کرونای امیکرون، مرگبارتر از موج قبلی است، گفت: البته حتی تزریق واکسن های قبلی هم در کاهش احتمال بستری شدن بر اثر ابتلا به بیماری موثر خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا هاشمیان با اشاره به اینکه بیماری کرونا، بیماری تنفسی است که عامل ایجاد آن ویروس SARS-OV2 است، اظهار کرد: سرعت بالای سرایت این ویروس، درگیری شدید دستگاه تنفسی و نداشتن شناخت کافی از آن تاکنون باعث مرگ و میر زیادی در سطح دنیا شده است.

وی افزود: کرونا مهلک ترین پاندمی بعد از بیماری آنفولانزا در سال 1918 شناخته شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز، این ویروس جهش های زیادی داشته که منجر به ایجاد سویه های جدیدی شده است، خاطرنشان کرد: به تازگی نیز جهش های جدیدی از ویروس کرونا در کشور چین دیده شده است که خبر از شناسایی جهش ژنتیکی جدید و همچنین شکل گیری سویه ای به نام XBB می دهد.

وی از هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اوج گیری موارد ابتلا به کرونا در 110 کشور جهان خبر داد و گفت: سویه جدید امیکرون ترکیبی از زیر سویه هایی است که طبق تحقیقات تفاوت هایی در شدت بیماری بین سویه های قبلی و جدید ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج جدید کرونای امیکرون، مرگبارتر از موج قبلی

موج جدید کرونای امیکرون، مرگبارتر از موج قبلی