مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 12:102023-01-11ورزشي

ایران خاستگاه چوگان در جهان/ اجماع گلستانی ها برای برگرداندن رأی یونسکو


رییس هیأت چوگان گلستان با بیان اینکه اسناد بسیاری وجود دارد تا تعلق ورزش چوگان به خاک ایران را اثبات کند، گفت: قطعاً یونسکو در صورت دریافت مدارک و اسناد معتبر رأی خود را برمی گرداند.

- ایسنا/گلستان رییس هیأت چوگان گلستان با بیان اینکه اسناد بسیاری وجود دارد تا تعلق ورزش "چوگان" به خاک ایران را اثبات کند، گفت: قطعاً یونسکو در صورت دریافت مدارک و اسناد معتبر رأی خود را برمی گرداند.

حبیب خواجه صبح امروز چهارشنبه 21 دی ماه 1401 در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ورزش چوگان رشته شناخته شده در عرصه بین المللی است، اظهار کرد: چوگان از ورزش های باستانی ایران است و ریشه در خاک این سرزمین پهناور دارد ولی متأسفانه این ورزش در هشتمین اجلاس میراث ناملموس سازمان یونسکو به نام کشور جمهوری آذربایجان ثبت شد.

رییس هیأت چوگان گلستان با اشاره به اینکه مستندات بسیاری در کشور ما وجود دارد که می تواند ریشه این ورزش را در خاک ایران اثبات کند، ادامه داد: کتاب معتبری در گنبدکاووس وجود دارد که مبین برگزاری ورزش چوگان در سال های بسیار گذشته در ایران و به خصوص شهرستان گنبدکاووس است و پیشکسوتان گلستانی صحت این موضوع را تأیید می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران خاستگاه چوگان در جهان/ اجماع گلستانی ها برای برگرداندن رأی یونسکو

ایران خاستگاه چوگان در جهان/ اجماع گلستانی ها برای برگرداندن رأی یونسکو