مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 11:502023-01-11سياسي

ترانه سرایی که علیرضا قربانی و سالار عقیلی را مشهور کرد


به واسطه تیتراژ سریال های تلویزیونی و گاه در ایام انتخابات و جشن های ملی، ترانه هایش را شنیده ایم و حتی ممکن است آن ها را زمزمه کرده باشیم اما ندانیم شاعرش چه کسی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت: 21 دی ماه (1347)، سالروز تولد افشین یداللهی، پزشک متخصص اعصاب و روان و یکی از ترانه سرایان به نسبت شناخته شده است؛ او فعالیت حرفه ای ترانه سرایی خود را در سال 1376 در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.

نخستین ترانه هایش با آهنگسازی فؤاد حجازی و شادمهر عقیلی و با خوانندگی خشایار اعتمادی اجرا می شد.

یداللهی شعر تیتراژ سریال هایی چون شب دهم ، مدار صفر درجه ، تبریز در مه ، میوه ممنونه ، مامور بدرقه ، غریبانه ، لبه تاریکی ، نیمکت ، سه در چار ، در مسیر زاینده رود ، شهرزاد و حتی خوش رکاب را سروده و این سریال ها را در ذهن ها ماندگار کرده و حتی ترانه هایش خواننده هایی چون علیرضا قربانی (من عاشق چشمت شدم مدار صفر درجه و عقل و جنون شب دهم) و سالار عقیلی (وطنم) را مشهور کرده است.

او علاوه بر ترانه سرایی، شعر هم می گفت و در قالب غزل طبع آزمایی کرده بود.

دلیل روی آوردن خود را به ترانه، علاقه اش به موسیقی عنوان کرده و گفت: من از ابتدا به موسیقی علاقه داشتم و شعر هم می گفتم، تلاقی و اشتراک این امر سبب شد به سمت ترانه بروم و در مدتی هم تمرکزم بیشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترانه سرایی که علیرضا قربانی و سالار عقیلی را مشهور کرد

ترانه سرایی که علیرضا قربانی و سالار عقیلی را مشهور کرد