مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 دی 1401 ساعت 11:452023-01-11سياسي

بهره کشی از پرستاران طی دوره کرونا/ در تهران پرستار بیکار نداریم


موضوع کمبود پرستار در کشور هرچند که حتی در روزهای سیاه امواج پی در پی کرونا بحران آفرینی نکرد اما مشکلی چندین ساله است.

مشکلی که تصور می شد پس از فداکاری نیروهای طرحی و 89 روزه و به پاس قدردانی از روزهایی که می توانستند در خانه بمانند تا از شر ویروس منحوس .

- موضوع کمبود پرستار در کشور هرچند که حتی در روزهای سیاه امواج پی در پی کرونا بحران آفرینی نکرد اما مشکلی چندین ساله است.

مشکلی که تصور می شد پس از فداکاری نیروهای طرحی و 89 روزه و به پاس قدردانی از روزهایی که می توانستند در خانه بمانند تا از شر ویروس منحوس کرونا در امان باشند اما ترجیح دادند پا به میدان مبارزه بگذارند، برطرف شود اما بازهم چنین نشد و همچنان کمبود پرستار معضل جدی نظام سلامت کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به 3 حالت محاسبه شاخص پرستار، بیان کرد: نسبت پرستار به تخت، نسبت پرستار به جمعیت و نسبت پرستار به پزشک، 3 حالت محاسبه شاخص پرستار است.

در نسبت پرستار به پزشک باید به ازای هر 3 پرستار یک پزشک وجود داشته باشد که اکنون در کشور ما این شاخص، یک به یک است؛ یعنی یک پرستار به ازای یک پزشک.

وی با اشاره به اینکه نسبت پرستار به جمعیت در دنیا حالت های مختلفی دارد، تصریح کرد: در ایران به ازای هر هزار نفر جمعیت، 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره کشی از پرستاران طی دوره کرونا/ در تهران پرستار بیکار نداریم

بهره کشی از پرستاران طی دوره کرونا/ در تهران پرستار بیکار نداریم